Dag 21 en 22 - New York, New York

7 augustus 2022 - New York City, Verenigde Staten

Na gisterenavond nog een afzakker in een Ierse Pub🍻 te hebben genomen staan we vandaag Zaterdag 6 Augustus vol verwachting op om te gaan ontbijten.
Het RUI 🏨 hotel waar we verblijven scoort daar in de reviews erg hoog op.
Ze maken het waar, ontbijtbuffet ☕🍳🍞 is uitstekend, vooral de organisatie, want er moeten VEEL gasten ontbijten.
We gaan op stap om de 1e bezichtigingen 👀 te doen, zeker voor onze nieuwkomers: Rondje varen met de Staten Island Ferry ⛴️ naar.... en vooral langs Lady Liberty 🗽.
Dan lopen we na terugkomst naar Ground Zero, het 9-11 gedenkteken. Het blijft een bizarre gedachte als je al die namen ziet op die 2 vierkanten 🔲🔲 waar ooit de torens stonden.
Vervolgens lopen we via de Wallstreet Raging Bull richting Ⓜ️ om naar hotel te gaan.
We eten bij Antonio een lekkere 🍕 om dan op Broadway te genieten van de musical Wicked🪄🧙🧟: erg gaaf!
We doen weer 🤷🏻‍♂️een afzakkertje bij Conolly's, maar worden op weg daarheen getrakteerd op een steekpartij🗡️ vlak vóór ons en even verder op erg grote rondrennende kakkerlakken 🪳🪳....

Zondag 7 Augustus weer genieten van het ontbijt en daarna genieten van, huh?: regenbuien?🌦️
Na ja, het is ongeveer 40 graden gevoelstemperatuur geweest tot nu toe (NY geeft hitte waarschuwing🌇 voor zaterdag t/m dinsdag, redactie) en we bezoeken de Adidas-, M&M's-, de Disney- en de Harry Potter store.
Vervolgens gaan 2️⃣  van ons naar de musical Phantom of the Opera 👻 en de andere 4 lopen vanuit Brooklyn over the Brooklyn Bridge🌉 naar Manhattan bij inmiddels weer een flink brandende zon en het is na die regen zeer smuchtig. Zeer bezweet 🥵 nemen we de metro terug naar het hotel.
We ontmoeten elkaar voor een HUGE maaltijd met mega cocktails 🍹bij Dallas BBQ.
Daar zingen we mee met een grote groep uit Nieuw-Zeeland 🌏 die ook flink aan de cocktails zitten 👍🏻
Nog 2 dagen te gaan!

1. Charissa en Richard:
    9 augustus 2022
    Geniet er nog maar even van!
  2. Roland:
    9 augustus 2022