Dag 24 (en 25?) - Terugreis en -blik

9 augustus 2022 - New York City, Verenigde Staten

We zijn weer terug in NL 🇾🇪🙁 van onze 5e USA vakantie met een camper (RV).

We hebben nu de tijd tegen (je vliegt de nacht voorbij, redactie), maar ook een vertraging van 5 kwartier, wegens een los paneel !?🤨 Maar een noodreparatie is voldoende🛠️ en de piloot kiest een luchtroute op ruim 11 km hoogte en met een enorme wind🌀 in de rug van 265 km/h halen we een snelheid van bijna 1150 km/h (heen 900) en dus landen we maar een kwartier later 🕣 dan gepland. We zijn van hotel 🏨 naar onze voordeur 🏠 net iets meer dan 13,5 uur onderweg, met behoud van alle spullen! 🧳🧳

Onze vluchten met United Airlines met de hele lange Boeing 777 ✈️ zijn zeer goed bevallen. Goede service aan boord.

We hebben 18 dagen met een 6,5 ton wegende👀, ruim 10 mtr lange krakkemikkige RV gereisd en daarmee 3710 km gereden, waarvoor we 1006 L benzine getankt⛽ hebben. Dat is een verbruik van 1 op 3,7.....😳 maar hier zit wel flink wat uren generator verbruik bij 💪🏻.

Geëindigd zijn we met 4 nachten verblijf in het zeer aan te bevelen RUI 🏨 hotel bovenop Timesquare in New York. Prima uitvalsbasis!! 👁️

Welke grote steden hebben we bezocht?

- New York City 🍏(2x), Washington, Boston

Welke Nationale Parken hebben we gezien?

- Eigenlijk geen 🤣🤣, wel de zeeeer mooie gebieden Adirondecks Mountains en White Mountains en de ENORME bosgebieden🌳🌲 in Pennsylvania.

Welke dieren hebben we in het wild gezien?

- Eigenlijk geen 🤣🤣, hoewel toch een aantal eekhoorns🐿️, een 🐸 kikker, en een vos 🦊 op een camping en natuurlijk de walvissen 🐋!!

Wat hebben we aan speciale/aparte/snelle activiteiten hebben we gedaan?

- Tubin' ⭕ (in een band de rivier afdrijven, redactie), paardrijden 🐎, raften, ATV crossen, je in een boot 🛳️ drijfnat laten regenen door de Niagara Falls💦, in de rij staan 🤔voor het lekkerste bier🍺op de wereld

Al met al hebben we uiteindelijk de volgende Staten aangedaan:

- New Jersey, New York, Maryland, Pennsylvania, Vermont, New Hampshire, Massachusetts, Connecticut en.... Ontario? (Canadese provincie, redactie). Na 5x USA hebben een flinke lijst van bezochte Staten opgebouwd.👍🏻

We hebben weer Amerikaanse 🇺🇸 gewoonten erop nagehouden waarvan we zeer genoten hebben:

- op de campground onze eigen fire-ring♨️🪵 BBQ maaltijden bereiden en eten

- UIT eten: Longhorn Steakhouse, Dallas BBQ, The Pub House, en dan de bekende ketens SubWay, McDonald's, Starbucks🍔🌭🍗🥩🍿🥤. Nieuw geprobeerd: het Mexicaanse Chipotle.👍🏻 Bij allemaal zijn en blijven we verbaasd over de enorme porties, ook als je 'small' hebt besteld.🤪

- shop till you drop in de Outlets!!

Waarover is niet ge(b)logd?

- Een aantal dagen lang zijn 4 van ons geteisterd🤬 door enorm veel beten/rode plekjes op de onderbenen. Meer dan honderd per been op wreef, enkels en kuiten.😳

De jeuk ervan was ondraaglijk en er werd flink gekrapt. Hoewel niet met zekerheid, denken we op internet gevonden te hebben dat het om chiggers/mijten 🕷️🕷️ ging. Bij de Pharmacy 🏥 hebben we wat middelen gekocht....Dat leek te werken, want in New York hadden we geen last meer, behalve van gehavende onderbenen.

We besparen jullie de foto's..... 📸

That's All Folks!!🏵️

Dank aan alle trouwe (b)loglezers voor het volgen en de leuke reacties!!👍🏻

1. Jan Meijer:
    10 augustus 2022
    Jammer dat het voorbij is! Nu heb ik niets meer te lezen! Weer bedankt voor de leuke manier van vertellen afhad ik het idee dat je weer even op gang moest komen. Op naar reis 6!
  2. Roland:
    11 augustus 2022
    Ik had je graag nog meer willen laten lezen Jan. 😉 Toen ik net op gang kwam zaten we in-the-middle-of-no-niks dus no signal.
    En druk als captain RV. Reis 6 zal vast gaan gebeuren.
  3. Liz:
    10 augustus 2022
    Welkom thuis weer. Het was weer een feest om te lezen.
  4. Roland:
    Dank je wel Liz. 2x 😉
  5. Els:
    11 augustus 2022
    Het was leuk om jullie avonturen lezend mee te maken. Een mooie reis die er nu weer op zit. Is vast voorbij gevlogen🛩" leuke woordspeling "😜. En weer fijn thuis allemaal!
  6. Roland:
    11 augustus 2022
    Ja, gelukkig vlogen we....
    Het zit er weer op-naar-de-volgende-vakantie 🤪
  7. Anja:
    13 augustus 2022
    Wat jammer dat het er weer op zit! Ik heb met heel veel plezier jouw blog gelezen! Wat een mooie reis en goede tip mbt tot hotel in New York!
  8. Roland:
    14 augustus 2022
    En ook jammer dat we elkaar niet konden treffen ergens. Dan moeten we nog maar eens naar de USA en beginnen in Colorado....