Dag 1 en 2 - Extended Day én De RV

18 juli 2022 - East Earl, Pennsylvania, Verenigde Staten

Vandaag 17/7  een lange dag, want wie 6000 km Westelijk gaat vliegen, krijgt er 6 uur daytime bij... Met om te beginnen 4 uur van tevoren aanwezig zijn op Schiphol en dat als je vliegt om 9:15. Vroege 🐦🦜

We zijn netjes op tijd opgehaald door de taxi en op Schiphol zien we dat het megadruk is in Vertrekhal 1 en 2, wij hebben 3...
Hey..... super rustig is het daar, we gaan in een rijtje bij United staan om half 6, de balie gaat pas om 6:15 open. Oh nee!? Het baliepersoneel plaatst nu pas de bordjes, we staan in de Priority lijn, vandaar zo korte rij. 🙄
De normale rij is....  lang en we staan al 3 kwartier op dezelfde plek.... We wagen het erop en, ja hoor, we worden geholpen en zijn erdoor. Sorry mensen...
Security en douane in 5 minuten, ok, dat wordt 2 en half uur koffiedrinken ☕ dus.

Met een Boeing 777 ✈️(we hebben dit type in 2019 bij de fabriek nog gebouwd en getest zien worden, redactie) van United Airlines staan we na een prima vlucht van 8 uurtjes veilig on American soil MET ALLE koffers! 🧳🧳🧳 Vanaf Newark airport reizen we per OV naar ons hotel. In bus en trein is het lekker druk.

Nee hè, onze kamers🏨 zijn niet klaar en we zijn echt toe aan een douche, want het is ruim 33 graden met gevoelstemperatuur van 38! ☀️Smuchtig dus.
Na een lekkere douche pakken we een biertje in de rooftop bar met 'mooi' uitzicht in en op Manhattan🛕

18/7: We worden vroeg opgehaald door RV verhuurder, Yvon voorspelt 🧝 dat iedereen vannacht al klaarwakker is en inderdaad, 7:00 NY time zitten we al aan het ontbijt. Prima.

Dus we zijn lekker op tijd bij de RV verhuurder en daar staan het ding van 10 mtr en 6500 kg.
Echt Cruise America: eentje uit 2019,  van alles kapot(gereden), en schoon is ie ook zeker niet....
Ik krijg een klik met monteur Tyler 🧑‍🔧 en al snel maakt ie alles in orde, wordt er driftig schoongemaakt en vervangt hij op mijn aanwijzing de achterbumper die los/ afgebroken aan de camper hangt.🪛🔨 We krijgen van hem ook gratis een koffiezetapparaat en een toaster.

Nu één van de leukste dingen bij start (na ja, leuk... de boodschappen zijn in USA ook flink duurder geworden) en voor Celina als 1e ervaring: grof inkopen doen bij Walmart Supercenter! Voor ons ook nieuw: Alcoholverkoop in supermarkt is in deze staat verboden ⛔, dus nog even langs een Liquor Store en op naar de 1e camping 🏕️.

We rijden wat regen🌦️ tegemoet, alsof het niet al smuchtig warm genoeg is. Gelukkig heeft niemand trek in BBQ, maar wel in een koud biertje 🍻, we proosten op een goede vakantie.
Helaas is Bob supermisselijk 🤮 sinds het ontbijt en spuugt zich heel de dag leeg......

We hebben de RV ingeruimd, toast gegeten, drinken nog wat en gaan slapen.😴

We're all (minus 1) set now folks!!