Dag 4 en 5 - Washington DC en Reisdag

20 juli 2022 - Washington D.C., Verenigde Staten

Vandaag 20/7 gaan we vanaf de ๐Ÿ•๏ธ camping met de bus ๐ŸšŒ en de metro ๐Ÿšƒ naar de HOHO ย (Hop-On-Hop-Of, redactie) buslocatie.

Voor ons een herhaling maar voor de schoondochters ๐Ÿ‘ฑ๐Ÿปโ€โ™€๏ธ๐Ÿ‘ฑ๐Ÿปโ€โ™€๏ธgeheel nieuwe ervaring om DC te zien.
Met de HOHO komen we mooi langs de geijkte punten en hoppen daar ook op en af: Washington & Lincoln Monument, Arlington NC, Capitol ๐Ÿ›๏ธen natuurlijk de Whitehouse โšช๐Ÿ , Uncle Joe komt niet naar buiten, logisch want het is 34 graden (gevoelstemp 40, redactie).

Wat overigens deze keer zeer indrukwekkend overkomt is op Arlington National Cemetery (de militaire begraafplaats, redactie) de wisseling van de wacht ๐Ÿ’‚๐Ÿ’‚ bij de Unknown Soldier. Als we teruglopen naar de uitgang komen we langs een live begrafenis, compleet met saluutschoten enย  The Last Post๐ŸŽบ.

We sluiten ons bezoek aan DC af met een ๐Ÿž -nodige frappรฉ (ijskoffie met een smaakje, redactie) van de firma Starbucks ๐ŸŒŸ ๐Ÿ’ฒ.

Na weer een flinke OV reis duiken we om af te koelen weer het fijne zwembad ๐ŸŠ in, en ja hoor, nu komt het echte camper gevoel: we stoken een mooi houtvuur op de fire ring โ™จ๏ธ om heerlijke ๐Ÿ”๐Ÿ”๐Ÿ” te eten.

Het is alweer donderdag 21/7 en we're 'On the Road again' ๐Ÿ›ฃ๏ธ (Willie Nelson 1980, redactie), we gaan Westelijkโฌ…๏ธ๐Ÿงญ rijden richting Pittsburgh PA en zingen ๐ŸŽค even lekker mee terwijl we door een behoorlijk heuvelachtig ๐ŸŒ„ gebied rijden, de RV moet flink klimmen!!
En daar hebben we onze eerste State Park Camping, lekker in de groene natuur ๐ŸŒณ๐ŸŒฒ๐ŸŒณ. De jeugd gaat gelijk de speeltuin in...
ย Vanavond weer hamburgers ๐Ÿ”๐Ÿ”๐Ÿ” van de gril โ™จ๏ธ en morgen op weg naar onze eerste actie activiteit.

Fotoโ€™s

1. Els:
    24 juli 2022
    En dan zit de 1e week er al weer op. Mooie indrukwekkende dingen gezien voor vooral de meiden! Benieuwd wat de actie activiteiten gaan worden. Succes en wederom veel plezier met zijn zessen!