Dag 11 en 12 - Reisdag en..... Raften!!

28 juli 2022 - North Creek, New York, Verenigde Staten

Woensdag 27/7: In zo'n groot land 🌎 moet je kilomete... sorry, miles maken om ergens te komen.🛣️

We gaan weer een bekende afstand voor ons Oostwaarts n.l. 275 km (Barendrecht - Groningen) naar een mooi natuurgebied toe: Adirondack Mountains ⛰️

De weg ernaartoe is weer berg- en bosachtig. Zeer duidelijk is dat hier veel Europese immigranten ooit naar toegetrokken zijn, we rijden langs Verona, Rome, Bethlehem, Barneveld...🌍

Ik zie hout te koop voor weinig bij een houtzagerij🪚🪓 dus we laden even voor $20 cash 💵 in voor toekomstig vuurtje 🔥 stoken.

We komen aan op een zeer verzorgde camping waar we USD 9 dollar korting krijgen omdat we niet kunnen pinnen of met creditcard kunnen betalen (ja, dat is ook de USA.🤦🏻‍♂️) en meer cash hebben we niet.

We hebben elke dag wat meer extra werk aan de RV 👎🏻 want sinds een aantal dagen moeten we met hand- en vaatdoeken 'ergens' lekkend water bij het keukenblok opvangen.🧽

We staan vandaag, Donderdag 28/7, op tijd op, want we hebben weer een favo-USA-activiteit: Raften!!💪🏻

Dit doen we over een afstand van ruim 27 km (!) op de Indian River🏞️ die overgaat in de Hudson river (water komt inderdaad uiteindelijk bij New York uit, redactie).

We hebben Buzz als stuurman⚓ en die laat ons ook een paar keer 'surfen'! (de raft/rubberboot tegen een waterval aanroeien, dan wordt deze omlaag getrokken door de stroming en loopt deze vol😳 redactie) GEWELDIG!! 😅

Nat en moe maar voldaan kleden we om in de RV.

WTF!? (hè wat vervelend, redactie) De waterpomp doet het niet meer!!🚱

Gelukkig staan we op een leuke camping met uitzicht op het meer met 'City Connection' 🚿(water via kraan van camping, redactie).

We bellen 📞 met het servicenummer van Cruise America, wel met de telefoon ☎️ van de aardige buren uit Arkansas, want we hebben weer eens 'no service'.

Morgenochtend worden we teruggebeld, dus wordt letterlijk 🆎 vervolgd.....

1. Jan Meijer:
    31 juli 2022
    Pech met de kar, maar een mooie reis! Wij zijn in de White Mountains geweest in Norh Conway. Prachtige omgeving! (En taxfree winkelen). Natuurlijk een dikke klacht over de C30 indienen!. Wij kregen ooit de helft van de huur terug bij zo'n ouwe bak!
  2. Roland:
    1 augustus 2022
    Zeker mooi daar! Scenic route Conway-Lincoln gereden Taxfree winkelen? Hoezo daar?
  3. Charissa en Richard:
    31 juli 2022
    Hopelijk komt het goed! Veel plezier daar! We lezen trouw mee!
  4. Roland:
    1 augustus 2022
    Komt goed. Plezier hebben we!
  5. Jan Meijer:
    Heel New Hampshire is toch taxfree! Groetjes Jan
  6. Roland:
    2 augustus 2022
    Was ons niet opgevallen!!